Els Globus de Colors

Els Globus de Colors

16 de maig 2011

Jocs Cooperatius







TÍTOL: Inventem un conte.
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Fomentar la participació.
-        Afavorir la imaginació.
MATERIAL: cap.
ESPAI: aula.
DESENVOLUPAMENT:  l’educadora demanarà als infants que seguin al terra formant una rotllana i començarà explicant un conte. Tot seguit demanarà que un per un vagin inventant el conte un per un amb una mica de sentit. Finalment, quan tots els infants hagin acabat, l’educadora repetirà el conte que s’hauran inventat entre tots, i després en podran fer variants.














TÍTOL: Busca la teva parella.
EDAT: 4-12 anys
GRANDARIA DEL GRUP: grup mtijà.
OBJECTIUS:
-        Interaccionar amb el grup.
-        Cooperar amb els companys.
-        Reconèixer els personatges.
MATERIAL: fotografies de parelles de personatges de dibuixos animats (mikey-minnie).
ESPAI: Aula.
DESENVOLUPAMENT: l’animador enganxarà una fotografia al front de cada nen/a, i ells mitjançant preguntes tipus “ets un nen?”, “tens les orelles grosses?”, hauran de trobar qui és la seva parella.















TÍTOL: En busca del tresor.
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP:  grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Cooperar amb els companys.
-        Identificar el mapa.
-        Cohesionar el grup.
MATERIAL: mapa del tresor, caixa del tresor plena de globus.
ESPAI: jardí de l’hospital.
DESENVOLUPAMENT: l’animador o l’educador amagaran el tresor en algun lloc del jardí de l’hospital. Es reuniran amb els nens i nenes i els explicaran una petita història sobre els tresors, en acabar la història repartiran un mapa al grup amb les indicacions per trobar el tresor i diverses pistes que els ajudaran amb el mapa. En aquest joc, és indispensable la cooperació i col·laboració de tots els nens i nenes, ja que els més grans hauran d’ajudar als petits. Una vegada trobin el tresor, el podran obrir i repartir-se els globus, que són el símbol de la nostra ludoteca.












TÍTOL: Qui se’n recorda?
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Recordar el màxim de detalls.
-        Col·laborar amb els companys per arribar a un acord.
MATERIAL: fotografia amb detalls o una petita escena d’una pel·licula o sèrie de dibuixos animats.
ESPAI: Aula.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora ensenyarà als infants la fotografia o video, i els explicarà als nens i nenes que ho mirin amb atenció perquè hauran de recordar el màxim de detalls possibles. Després amagarà la fotografia o aturarà el video i deixarà una estona perquè els nens i nenes parlin sobre el que han vist i es posin d’acord amb el que hi havia a la fotografia o al video. L’educadora els podrà ajudar fent-los preguntes com “que hi havia al costat de la casa?”. Finalment els nens i nenes diran a l’educadora el que han vist i quan acabin els tornarà a ensenyar la fotografia o el video perquè vegin com ha anat.















TÍTOL: Pintem tots junts.
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup petit o mitjà.
OBJECTIUS:
-        Cooperar amb els companys
-        Tenir imaginació.
-        Aportar idees.
MATERIAL: pintures de diversos colors, pinzells, espongetes, paper d’embalar, paper de diari.
ESPAI: Aula.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora els donarà a triar un tema per un dibuix, com per exemple paisatges, vacances, nadal, tardor... i els nens i nenes hauran de decidir quin tema volen (si són molts nens i nenes es faran dos grups i cada grup farà un mural) i hauran de fer un mural conjuntament, decidint entre tots com el volen fer, quines coses volen posar, de quins colors, etc. En acabar penjarem el dibuix a la ludoteca amb els noms de tots els nens i nenes que hi ha participat, perquè tothom pugui veure aquesta obra d’art.













TÍTOL: Fem vida.
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup petit o mitjà.
OBJECTIUS:
-        Fomentar la participació de tots.
-        Estimular la valoració de la vida.
-        Potenciar la interacció entre els companys.
MATERIAL: una o dues torretes grans, terra i adob, aigua, llavors.
ESPAI: jardí de l’hospital.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora explicarà com és la vida i quin sentit té, ho compararà amb el taller que faran, de manera que els nens i nenes puguin entendre que la vida comença sent molt petit i que necessites moltes coses per viure, així doncs els explicarà que plantaran una llavor per veure-la créixer i que l’hauran de regar i posar-li coses que l’ajudin a viure i a fer-se gran. l’educadora també els explicarà que el creixement no serà ràpid i que tardaran un temps en veure-la créixer, comparant aquest fet amb la seva recuperació, que no pot ser ràpida si no que haurà de ser lenta i s’hauran d’esforçar per menjar i fer les coses bé per posar-se bons. Els nens i nenes doncs, conjuntament hauran de posar la terra a la torreta, hauran de plantar la llavor i cuidar-la entre tots perquè pugui créixer.












TÍTOL: Fem d’actors!
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Fomentar la imaginació.
-        Potenciar la participació de tothom.
-        Col·laborar amb els companys.
MATERIAL: disfresses i complements.
ESPAI: Aula.
DESENVOLUPAMENT: l’animador els explicarà que s’hauran d’inventar una petita obra de teatre, que podran utilitzar totes les disfresses que vulguin i tots els complements que els agradin. Els nens i nenes s’hauran de posar d’acord i inventar-se una petita obra de teatre repartint-se els personatges o representant alguna escena de dibuixos animats que els hagi agradat molt. L’animador els podrà ajudar a pensar i farà de mediador per a que els nens i nenes es posin d’acord. Finalment els nens i nenes faran la representació.
















TÍTOL: Quin personatge vols?
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Potenciar la interacció.
-        Introduir nous conceptes i materials.
-        Fomentar la imaginació.
MATERIAL: paper d’embalar, dibuixos amb diferents parts del cos, objectes del cos (nassos, boques, ulls, orelles, etc), accessoris de decoració (roba, collarets, anells...), cistell.
ESPAI: Aula.
DESENVOLUPAMENT: consisteix en que els nens i nenes del grup, vagin agafant les peces del cistell i vagin formant un cos damunt del paper d’embalar. Hauran de posar-se d’acord en com volen que sigui el personatge, un nen, una nena, que estigui content o trist, la roba que li posaran... o també podran fer un personatge fictici, un monstre, un extraterrestre... En acabar enganxarem els objectes i penjarem el paper a la paret.













TÍTOL:  Anem de viatge.
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Fomentar la participació.
-        Cooperar amb els companys.
-        Aportar idees.
MATERIAL: una maleta i objectes diversos que es puguin prendre en un viatge com banyador, crema solar, roba d’abric, roba d’estiu, ulleres de sol, gorra, bufanda, etc.
ESPAI: Aula.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora explicarà als nens i nenes que se’n han de anar de viatge, tenen una maleta i l’han d’omplir amb les coses necessàries per a aquest viatge però només poden triar 10 objectes per prendre ja que la maleta no pot pesar gaire. Els nens i nenes hauran de decidir entre tots quines són les 10 coses més importants que necessiten i ho hauran de decidir conjuntament aportat idees i opinions. Finalment, l’educadora mirarà el que els nens han posat i els preguntarà perquè han escollit aquells objectes i no uns altres.















TÍTOL: El trencaclosques.
EDAT: 4-12 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Cooperar amb el grup.
-        Reconèixer la situació de les peces.
MATERIAL:  una fotocopia d’un dibuix en gran, llapis de colors, tisores.
ESPAI: Aula.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora portarà la fotocòpia del dibuix imprès i explicarà als nens i nenes que l’han de pintar tots junts de la manera que vulguin però amb coherència i sentit a l’hora d’utilitzar els colors (les cares per exemple no poden ser verdes). En acabar de pintar-lo l’hauran de retallar com un trencaclosques, amb l’ajuda de l’educadora i finalment l’educadora barrejarà les peces, les repartirà entre els nens i entre tots hauran de muntar el trencaclosques.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada