Els Globus de Colors

Els Globus de Colors

16 de maig 2011

Dinàmiques d'autoestima

TÍTOL:  Jo sóc.
EDAT:  7-12anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Prendre consciència de que tots tenim alguna cosa bona.
-        Millorar l’autoestima i la comunicació.
-        Participar amb els companys.
MATERIAL:  no és necessari cap tipus de material.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  els nens i nenes faran una rotllana, l’educadora els explicarà el funcionament de l’activitat. Un a un hauran de sortir al mig de la rotllana, quan els vingui de gust i dir alguna cosa que pensin bona d’ells mateixos, d’aquesta manera podran prendre consciència de les coses bones que ells posseeixen i ajudarà a que s’ho creguin encara més.















TÍTOL: Carícies dibuixades.
EDAT:  7-12anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Potenciar l’intercanvi emocional.
-        Enfortir l’autoimatge dels participants.
-        Potenciar la imaginació en la recerca de emocions i sentiments.
MATERIAL:  folis i llapis de colors.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  els nens i nenes es posaran repartits per l’aula i hauran de tenir diversos fulls els quals es partiran en tants trossos com companys hi hagi. Hauran de reflexionar sobre les altres persones que tenen al seu voltant i dibuixar-los alguna cosa que signifiqui algú per ells, com per exemple un sol de felicitat, un cor d’amor... quan tots els nens acabin ho donaran a l’educadora i ella ho repartirà a cada un dels nens i nenes. Aquests s’ho miraran i podran explicar si els ha agradat el que han dibuixat i que pensen que els hi volen dir amb aquells dibuixos. D’aquesta manera potenciarem que els nens i nenes intentin fer una reflexió de les altres persones, comencin a treballar l’empatia i que sobretot augmenti la seva autoestima i autovaloració.












TÍTOL: Concurs de bellesa
EDAT:  7-12anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Prendre consciència del nivell de seguretat d’un mateix.
-        Descobrir les pors que tenim de demostrar com som.
-        Perdre la vergonya.
-        Potenciar l’acceptació del nostre físic i les nostres possibilitats.
MATERIAL:  roba diversa.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  l’educador explicarà als nens i nenes en què consisteix l’activitat. Ells hauran de fer de models, hauran de desfilar per una passarel·la promovent i destacant de manera divertida trets físics o de personalitat que no tinguin gaire acceptats, podran utilitzar roba i complement per fer-ho més agradable. Els nens i nenes hauran de treure la seva part més divertida i intentar d’aquesta manera,  acceptar aquestes petites coses que no els agraden d’ells mateixos. Finalment, es posaran en rotllana i parlaran de com s’han sentit i que han pensat.














TÍTOL: Roda de carícies.
EDAT:  7-12anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Propiciar una ocasió per demostrar sentiments i emocions de manera activa.
-        Potenciar el control emocional.
-        Fomentar la participació.
-        Demostrar els sentiments.
MATERIAL:  no és necessari cap tipus de material.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  els nens i nenes es posaran en rotllana de peu, i l’educador els donarà les instruccions necessàries. Hauran d’anar passant un a un, fent  carícies als seus companys, ja sigui carícies físiques, verbals, abraçades... d’aquesta manera podran veure com es senten tan al demostrar els sentiments i també com reben aquestes demostracions d’afecte per part de les altres persones. Després podrem parlar de com s’han sentit i que han pensat en aquells moments.














TÍTOL: Descric nou coses que m’agrada fer i les faré!
EDAT:  7-12anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup mitjà.
OBJECTIUS:
-        Prendre consciència d’allò que t’agrada i a vegades no fas.
-        Potenciar el pensament positiu.
-        Fomentar l’acceptació d’un mateix i de les coses que t’agraden.
MATERIAL:  no és necessari cap tipus de material.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  els nens i nenes s’asseuen en rotllana i l’educador donarà les instruccions necessàries. Un per un hauran de pensar nou coses que els agrada molt fer i que no les fan tan com els agradaria o quasi gens. Hauran de ser coses molt importants per ells, quan ho tinguin es tractarà d’explicar-ho als companys, dient “m’agrada molt muntar a cavall i tot i que ara no puc, quan pugui i aniré sempre, perquè les coses que m’agraden les haig de fer”. Els altres nens podran preguntar quin és el motiu pel qual no ho fa, d’aquesta manera tots es deixaran anar i podran explicar les coses de manera més tranquil·la i amb més confiança.













TÍTOL: Collage.
EDAT:  4-12anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup mitjà o gran.
OBJECTIUS:
-        Facilitar la comunicació.
-        Expressió de sentiments i emocions d’una manera diferent.
-        Potenciar la visió positiva d’un mateix.

MATERIAL:  revistes variades, tisores, pegament de barra i fulls din A-3.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  l’educador/a  dirà als nens i nenes que tenen que realitzar-se a ells mateixos la pregunta “Qui sóc?”. Hauran de realitzar un collage al paper, realitzant un collage amb parts del cos, complements, roba,  cares... depenent de com se sentin o com es vegin ells mateixos. Després els nens i nenes ensenyaran el seu collage als companys i aquests diran que els transmet. Finalment l’autor del collage dirà que és el que pensava ell quan el feia. Així aconseguirem que els nens i nenes es vegin realment des de fora i si els agrada o volen veure’s d’una manera diferent.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada